Het verhaal van Rudolf

“Samenwerking en kennisdeling zijn de vliegwielen van onze nieuwe organisatiestructuur.”

Als Manager MKB Accountancy & Advies helpt Rudolf Roekevisch ondernemers om antwoorden te vinden op financiële en zakelijke vraagstukken. Een rol die goed past bij zijn sociaal ingestelde persoonlijkheid. En die hij bijzonder goed kan uitvoeren binnen de nieuwe organisatiestructuur van Baker Tilly.

“Ik werk nu ongeveer een jaar bij Baker Tilly, maar ik zit al zo’n vijftien jaar in het vak. Na een verleden bij de Big Four en een ander middelgroot kantoor was Baker Tilly voor mij een mooie nieuwe stap in mijn carrière – zowel vanwege de omvang en professionaliteit van de organisatie, als het hebben van een duidelijke visie. Tegelijkertijd is Baker Tilly realistisch over waar en voor welke uitdagingen ze nog staat. Er wordt goed naar werknemers geluisterd, waardoor de organisatie zich duurzaam kan blijven ontwikkelen met behoud van de huidige cultuur.

Die visie van Baker Tilly werd in 2020 duidelijk zichtbaar in de nieuwe strategie en organisatiestructuur. Daarmee hebben we grote stappen gemaakt naar een kwaliteitsgerichte en lerende organisatie, met een cultuur waarin medewerkers altijd en overal topkwaliteit leveren en het klant- en publiek belang vooropstellen. We kennen bij Baker Tilly nu een matrixorganisatie, waarmee we samenwerking tussen de verschillende locaties en disciplines kunnen bevorderen. We merken dat deze nieuwe ontwikkelingen ons nu al veel goeds brengen en dat ze zorgen voor verbinding en waardevolle kwaliteitsimpulsen, óók in coronatijd.

“Ik help collega’s graag bij hun ontwikkeling van accountant naar accountant-adviseur.”

Dankzij de nieuwe organisatiestructuur zijn binnen Baker Tilly bruggen gebouwd en muren geslecht. De nieuwe manier van samenwerken zorgt voor multidisciplinaire betrokkenheid. We willen een betekenisvolle relatie opbouwen met onze klanten. Daar is vertrouwen, oprechte aandacht en interesse voor nodig. Baker Tilly durft daar als organisatie in te investeren, en ik merk nu al dat hulpvragen van klanten daardoor eerder op tafel komen. Bij complexe adviesvraagstukken kan ik ook eenvoudig collega’s met meer expertise bijschakelen. Hierdoor houdt mijn rol niet op, maar krijgt het extra dimensies die de klantrelatie en mijn toegevoegde waarde voor Baker Tilly versterken.

Dat vliegwiel gaat steeds harder draaien en levert veel succesverhalen op die onze onderlinge samenwerking kracht bijzetten. Ik help mijn collega’s bijvoorbeeld graag in hun ontwikkeling van accountant naar accountant-adviseur, zodat ze een bredere blik ontwikkelen en een betere gesprekspartner voor de klant kunnen zijn. Op die manier blijven we als individu en als organisatie relevant voor onze klanten en onszelf.”

Dit ben ik nu: Nu Straks: