Het verhaal van Lout

''Baker Tilly is een lerende organisatie waar ook ik me continu ontwikkel.''

Lout van Bakel startte zijn carrière als accountant direct na zijn vwo. Na twaalf succesvolle jaren bij een big four én andere accountantskantoren maakte hij in 2018 de overstap naar Baker Tilly als senior manager binnen de auditpraktijk.

"Ik kom uit een echt accountantsgezin met een liefde voor cijfers; mijn vader heeft altijd zijn eigen kantoor gehad. Toen ik klaar was met mijn vwo heb ik een tijdje een hbo-opleiding accountancy gedaan, maar dat vond ik te vrijblijvend. Ik wilde direct hard werken en ervaring opdoen in plaats van in de schoolbanken zitten. Via een pittig duaal traject ben ik uiteindelijk registeraccountant geworden.

In de jaren dat ik bij andere accountantskantoren zat heb ik gewerkt met veel verschillende klanten, van overheidsorganisaties tot digitale startups. Die diversiteit vind ik interessant en wilde ik behouden, maar ik wilde ook dichter bij de ondernemer staan. Baker Tilly kende ik van naam en toen ik een vrijblijvend LinkedIn-berichtje kreeg van een van de audit-partners hebben we een half jaar lang verschillende gesprekken met elkaar gevoerd. Ik ben assertief en een typische zelfstarter, en ik hou van dynamiek en verandering. Daarom wilde ik écht zeker weten dat ik bij Baker Tilly zou passen en zij bij mij.

''Er werken hier veel jonge, hoogopgeleide mensen die Baker Tilly bewust verder willen brengen.''

Als senior manager ben ik verantwoordelijk voor het bewaken en optimaliseren van de controleprocessen vanuit ons kantoor in Eindhoven. Hierbij coach en begeleid ik assistenten, supervisors en junior managers. Ik vind het belangrijk om Baker Tilly te zien en te presenteren als een lerende organisatie. Dit houdt onder meer in dat we continu discussies op tafel leggen om te kijken hoe onze processen of werkzaamheden beter kunnen. Alleen zo kunnen we verder komen. Daarnaast ben ik als senior manager verantwoordelijk voor de relatie met onze klanten, een mooie mix van grote corporates en kleinere familiebedrijven uit verschillende branches.

Wat Baker Tilly ook typeert is dat het een organisatie is die luistert naar haar mensen, of dat nu managers of assistenten zijn. Verantwoordelijkheden worden juist daarom vaak ‘lager’ in de organisatie neergelegd waarbij we continu aandacht hebben voor de ontwikkeling van onze mensen. Kwaliteit staat altijd voorop. En dat bereiken we niet door continu overuren te draaien, maar door efficiënt met elkaar samen te werken. Zo maken we van Baker Tilly een mooie club die zichzelf elke dag weer verbetert."