Medewerkersverhaal

'Als je je ambities uitspreekt, krijg je bij Baker Tilly de ruimte én de middelen om ze waar te maken.'

Dean - AI & Data Marketeer

Medewerkersverhaal

Als je je ambities uitspreekt, krijg je bij Baker Tilly de ruimte én de middelen om ze waar te maken

Dean - AI & Data Marketeer

Ik begon mijn Baker Tilly-reis als werkstudent, groeide door tot junior consultant bij de IT Advisory en werk nu als AI & Data Marketeer bij de afdeling Marketing & Communicatie. Mijn verhaal is het bewijs: als je je ambities uitspreekt, krijg je bij Baker Tilly de ruimte én de middelen om ze waar te maken.
Ik begon mijn Baker Tilly-reis als werkstudent, groeide door tot junior consultant bij de IT Advisory en werk nu als AI & Data Marketeer bij de afdeling Marketing & Communicatie. Mijn verhaal is het bewijs: als je je ambities uitspreekt, krijg je bij Baker Tilly de ruimte én de middelen om ze waar te maken.

Van IT naar MarCom: de perfecte match

Na bijna drie jaar bij IT Advisory was ik toe aan een nieuwe uitdaging. Een plek waar mijn kennis van data, techniek en slimme AI-tools direct zichtbaar zou zijn in de praktijk. Ik wilde concreet bijdragen aan een slimmere organisatie. En ik zag binnen Baker Tilly volop kansen om dingen anders en beter te doen.
Precies op dat moment verscheen de vacature voor AI & Data Marketeer bij MarCom. Een beter moment kon ik niet wensen. Ik wilde graag doorgroeien, maar niet weg. Daarvoor is Baker Tilly een te fijne werkgever. Groot en professioneel, maar met een huiselijke sfeer. De waardering en manier waarop mensen hier met elkaar omgaan, is echt uniek.
Tijdens mijn gesprekken met MarCom ontdekte ik dat de functie veel ruimte bood om zelf invulling te geven aan de rol. De brugfunctie tussen business, communicatie en techniek past bij mij. Bij MarCom vond ik de perfecte match.

Wil je net als Dean aan de slag bij Baker Tilly?

Van IT naar MarCom: de perfecte match

Na bijna drie jaar bij IT Advisory was ik toe aan een nieuwe uitdaging. Een plek waar mijn kennis van data, techniek en slimme AI-tools direct zichtbaar zou zijn in de praktijk. Ik wilde concreet bijdragen aan een slimmere organisatie. En ik zag binnen Baker Tilly volop kansen om dingen anders en beter te doen.
Precies op dat moment verscheen de vacature voor AI & Data Marketeer bij MarCom. Een beter moment kon ik niet wensen. Ik wilde graag doorgroeien, maar niet weg. Daarvoor is Baker Tilly een te fijne werkgever. Groot en professioneel, maar met een huiselijke sfeer. De waardering en manier waarop mensen hier met elkaar omgaan, is echt uniek.
Tijdens mijn gesprekken met MarCom ontdekte ik dat de functie veel ruimte bood om zelf invulling te geven aan de rol. De brugfunctie tussen business, communicatie en techniek past bij mij. Bij MarCom vond ik de perfecte match.

Wil je net als Dean aan de slag bij Baker Tilly?

AI in actie

Met MarCom werk ik bij het interne Business Expert Center, vanuit hier ondersteunen we de business. We werken hier niet alleen multidisciplinair (met verschillende specialismen in één team), maar echt interdisciplinair: disciplines binnen het team verenigen hun kracht en kennis om tot nieuwe oplossingen te komen waar we allemaal verantwoordelijkheid voor nemen. In de praktijk betekent mijn werk bijvoorbeeld dat ik ruwe data transformeer in direct inzetbare inzichten voor campagnes, events en customer journeys. Of ik gebruik een voorspelmodel om te kijken hoe de doelgroep zich (waarschijnlijk) beweegt, en wat events opleveren. Andere keren ontwikkel ik een AI-agent of workflow die repeterende taken, zoals lead-scoring, rapportagegeneratie of segmentselectie, versnelt, zodat de communicatieadviseurs in het team meer tijd hebben om strategisch te denken. Zo breng ik de technische, theoretische kant tot leven in de dagelijkse praktijk van Baker Tilly.

Bewust vernieuwen

Ik ben trots op hoe Baker Tilly omgaat met nieuwe technologie. We rennen niet blind achter de hype aan, maar innoveren bewust. Nieuwe ideeën starten hier in goed georganiseerde testgroepen. Dat zorgt voor draagvlak én een hoge adoptiegraad. Er liggen nog veel kansen, maar wat we doen, doen we wel bewust en goed.

AI in actie

Met MarCom werk ik bij het interne Business Expert Center, vanuit hier ondersteunen we de business. We werken hier niet alleen multidisciplinair (met verschillende specialismen in één team), maar echt interdisciplinair: disciplines binnen het team verenigen hun kracht en kennis om tot nieuwe oplossingen te komen waar we allemaal verantwoordelijkheid voor nemen. In de praktijk betekent mijn werk bijvoorbeeld dat ik ruwe data transformeer in direct inzetbare inzichten voor campagnes, events en customer journeys. Of ik gebruik een voorspelmodel om te kijken hoe de doelgroep zich (waarschijnlijk) beweegt, en wat events opleveren. Andere keren ontwikkel ik een AI-agent of workflow die repeterende taken, zoals lead-scoring, rapportagegeneratie of segmentselectie, versnelt, zodat de communicatieadviseurs in het team meer tijd hebben om strategisch te denken. Zo breng ik de technische, theoretische kant tot leven in de dagelijkse praktijk van Baker Tilly.

Bewust vernieuwen

Ik ben trots op hoe Baker Tilly omgaat met nieuwe technologie. We rennen niet blind achter de hype aan, maar innoveren bewust. Nieuwe ideeën starten hier in goed georganiseerde testgroepen. Dat zorgt voor draagvlak én een hoge adoptiegraad. Er liggen nog veel kansen, maar wat we doen, doen we wel bewust en goed.
Als ik een wandtegeltje zou maken, dan staat er: ‘Baker Tilly is een grote organisatie, maar met een huiselijke sfeer.’

Dean

AI & Data Marketeer

Als ik een wandtegeltje zou maken, dan staat er: ‘Baker Tilly is een grote organisatie, maar met een huiselijke sfeer.’

Dean

AI & Data Marketeer

Leren naast je werk

Naast mijn werk volg ik een opleiding Data Science. Baker Tilly maakt het mogelijk om naast je werk een opleiding te doen, dat is super waardevol voor beide partijen. De kennis die ik opdoe, kan ik direct toepassen in mijn werk. Tijdens de lessen bruist het in mijn hoofd al van ideeën: ‘hoe kunnen we onze marketingkanalen of interne processen verbeteren met nieuwe technologie?’ denk ik dan continu.

Thuiskomen in een vertrouwde werkomgeving

Wat mijn werk het allerleukst maakt, is mijn nieuwe team. We lachen veel, brainstormen volop en helpen elkaar verder. Die open, positieve sfeer is voor mij goud waard. Mijn interne overstap voelde als thuiskomen. Nog voor mijn eerste werkdag lag er een handgeschreven kaartje van al mijn nieuwe collega’s op de mat. Klein gebaar, groot effect. Het gaf me een energieboost en het gevoel dat ik meer dan welkom was. Mijn advies aan toekomstige collega’s is simpel: gewoon doen. Je krijgt geen spijt. Maar er is één belangrijke voorwaarde: spreek uit waar je ambitie ligt. Of dat nu een managementrol is of op den duur een heel andere functie. Bij Baker Tilly zijn de kansen er. En als ze er nog niet zijn, dan creëren we ze samen.

Leren naast je werk

Naast mijn werk volg ik een opleiding Data Science. Baker Tilly maakt het mogelijk om naast je werk een opleiding te doen, dat is super waardevol voor beide partijen. De kennis die ik opdoe, kan ik direct toepassen in mijn werk. Tijdens de lessen bruist het in mijn hoofd al van ideeën: ‘hoe kunnen we onze marketingkanalen of interne processen verbeteren met nieuwe technologie?’ denk ik dan continu.

Thuiskomen in een vertrouwde omgeving

Wat mijn werk het allerleukst maakt, is mijn nieuwe team. We lachen veel, brainstormen volop en helpen elkaar verder. Die open, positieve sfeer is voor mij goud waard. Mijn interne overstap voelde als thuiskomen. Nog voor mijn eerste werkdag lag er een handgeschreven kaartje van al mijn nieuwe collega’s op de mat. Klein gebaar, groot effect. Het gaf me een energieboost en het gevoel dat ik meer dan welkom was. Mijn advies aan toekomstige collega’s is simpel: gewoon doen. Je krijgt geen spijt. Maar er is één belangrijke voorwaarde: spreek uit waar je ambitie ligt. Of dat nu een managementrol is of op den duur een heel andere functie. Bij Baker Tilly zijn de kansen er. En als ze er nog niet zijn, dan creëren we ze samen.

Wordt dit jouw moment om voor Baker Tilly te kiezen?