Het moment
van Najman

‘Ik word weer uitgedaagd en leer nieuwe dingen’

Negen maanden geleden maakte Najman (29) de overstap naar Baker Tilly. De reden? Na vijf jaar bij zijn vorige werkgever merkte hij dat er weinig nieuwe dingen op zijn pad kwamen waardoor zijn ontwikkeling stil kwam te staan. Toen hij op zoek ging naar een andere werkgever was er keus genoeg. Wat belangrijk was in de keuze en hoe dat ging, vertelt Najman ons in dit verhaal.  

“Als Supervisor Audit laat ik samen met mijn teamleden de audits bij onze klanten soepel verlopen. Het is een heel diverse functie waarbij ik onder meer de klanten te woord sta, mijn collega’s begeleid en complexe vraagstukken oplos.
 

Klaar om nieuwe dingen te leren

Ondanks dat ik het goed naar mijn zin had bij mijn vorige werkgever, maakte het niet veranderende klantenpakket dat ik steeds dezelfde werkzaamheden deed. En als je nieuwe vaardigheden op wil doen, moet je uitgedaagd worden met nieuwe problemen om op te lossen. Vandaar dat ik om me heen keek naar andere kantoren. Ik voerde meerdere gesprekken en Baker Tilly sprong er meteen uit. Daarbij keek ik natuurlijk naar de ontwikkelmogelijkheden en ontdekte dat er bij Baker Tilly veel meer klanten per vestiging bediend worden. Hierdoor zijn er meer mogelijkheden om te wisselen en om bij klanten terecht te komen die goed bij je passen. Precies wat ik zocht.

‘Door de oprechte interesse en de klik met mijn gesprekspartners voelde het niet als een sollicitatiegesprek.’
Najman Rahmani
Supervisor Audit

Potje sparren

Het mooie kantoor en de superlekkere koffie van een echte barista maakten ook indruk op me. Maar dat alles was niet doorslaggevend. Ook de financiële arbeidsvoorwaarden waren niet bepalend voor mijn keuze. Het was voornamelijk het gevoel tijdens het sollicitatiegesprek. Want het voelde niet als een officieel interview. Het was meer een potje sparren met collega’s.  De oprechte interesse van mijn gesprekspartners en de klik die ik met hen voelde, maakte de keuze heel makkelijk. Ik merkte tijdens de sollicitatieprocedure dat er naast kennis en vaardigheden heel duidelijk geselecteerd wordt op persoonlijkheid en drijfveren. Dat begint al in het assessment.
 

Lekker complex

Het moment dat ik besefte dat ik de juiste keuze gemaakt had, kwam in de tweede maand dat ik er werkte. Toen ik startte, was het kantoor in Utrecht nog niet klaar, dus werkte ik in Amsterdam. Het op en neer pendelen en alle nieuwe prikkels die ik te verwerken kreeg, maakten de eerste weken best pittig. In maart, toen de controles goed op gang waren, dacht ik voor het eerst: dít vind ik echt leuk. Er kwamen complexe vraagstukken op mijn pad en kreeg veel vrijheid in het zoeken naar oplossingen. Samen met een Manager of tekenbevoegd Accountant sparren we erover. Vinden ze mijn manier een goed idee, mag ik het gaan doen. Zo niet, heb ik wat geleerd. En zo breid ik mijn toolbox steeds verder uit.
 

Saamhorigheid

Inmiddels zitten we met het team in het prachtige, splinternieuwe kantoor in Utrecht. Binnen het team heerst een heel fijn saamhorigheidsgevoel. Als we besluiten om een avond langer door te gaan om een controleopdracht af te ronden, voelt dat niet eens als overwerk. We bestellen eten en hebben het gezellig met elkaar. Het geeft voldoening om samen die deadline te halen of een klant goed te helpen. Laatst lukte het niet om een vraagstuk op te lossen. Ik en meerdere collega’s hadden er al communicatie over gehad met die klant. Toch begrepen ze niet wat we bedoelden. Ik belde de klant en zei: ‘We komen naar je toe en ronden het samen af’. Dan stappen we in de auto en lossen het ter plekke, samen met de klant op. Dat kon de klant enorm waarderen. Kijk, dat is voor mij echt zo’n moment waar ik met een brede glimlach op terugkijk.” 

Wil je meer weten of heb je een vraag?

Promo icoon

Wil je meer weten of heb je een vraag?